За бизнесът и някои други неща. Цялата можете да я прочетете на линка, даден по-горе, а тук няколко откъса:
...
Хора, бъдете реалисти! Всичко в живота се постига бавно, стъпало след стъпало и след систематични усилия и неограничен хъс. Мислете, изследвайте света около вас, вникнете и в най-малките детайли. Именно това е начинът да израснете.
Класически, добрият търговец е Шерлок Холмс. Днес в модерна форма, благодарение на интернет. Отивайки на среща, той знае:
историята на фирмата - продажби, собственост, ниша в която работи (търговски регистър или просто Google)
разучил е хората с които ще се срещне - знае всичко за тях - от рождения ден на децата им, до любимия отбор, марка кола и музика (facebook, linkedin или отново google)
наясно е със структурата на компанията и евентуалните ключови мениджъри
знае кои компании могат да са му евентуални конкуренти и кои - партньори
знае кога конкурентите му имат проблеми и се възползва от това.
...
След директен въпрос от него: "А колко би ми струвало ориентировъчно това удоволствие т.е. вашата услуга?", ние споменахме плахо 5-цифрена сума в лева на месец. "Ех, момчета, че ние толкова плащаме за наем на клон с банкомат за 4 каки и един охранител. Това не са пари - действайте!".
След директен въпрос от него: "А колко би ми струвало ориентировъчно това удоволствие т.е. вашата услуга?", ние споменахме плахо 5-цифрена сума в лева на месец. "Ех, момчета, че ние толкова плащаме за наем на клон с банкомат за 4 каки и един охранител. Това не са пари - действайте!".
Сделката стана, а ние умряхме от яд, че не сме намерили начин по-рано да се видим с този очевидно ключов човек. Но знаем за следващия път - големите и дебели директори мислят по-на едро, по-мащабно.
При тях трябва да продаваш уникалността, надеждността и престижността на своя продукт или услуга, а не толкова параметрите, функционалността и възможностите за интеграция и надграждане.
No comments:
Post a Comment