Представи си онова, което е твърде хубаво, за да е истина!!! - Представяй си го всяка сутрин, всеки миг :)

Thursday, September 30, 2010

За ТЕС

Попадна ми тази статия от е-вестника и ми хареса :)


Огнян Симеонов: Отказване от цигарите, отслабване - има нова, безплатна техника

15 Декември 2009

Огнян Симеонов показва как се лекува главоболие с ТЕС. По същия начин се процедира с всички други проблеми, само се сменя ключовата фраза:




От няколко години насам светът е луднал по нова, безплатна и много проста терапия, която всеки сам може да си приложи като потупва за минутка-две на ден няколко от точките за акупунктура по тялото си.

Създателят на техниката - американецът Гари Крейг казва, че тя подобрява емоционалното, психическото и физическото здраве (виж клипа по-долу). Техниката за емоционална свобода (ТЕС) е най-ефективна за отслабване, подобряване на мотивацията, лекуване на емоционални травми, стрес, тревожност, страх, депресия, пристрастяване към храна, алкохол, никотин и наркотици, детски проблеми и много други.

Медикаменти не се използват. Човек сам потупва някои точки на тялото си и изрича гласно проблема, който иска да реши.

В началото и в края се казва: „Въпреки че имам този проблем (примерно главоболие), аз напълно и безрезервно приемам себе си“ (виж по-долу едноминутно клипче, в което диетологът Огнян Симеонов показва как протича цялата процедура).
Огнян Симеонов провежда безплатни семинари по ТЕС, на които учи хората как сами да се лекуват и да решават проблемите си с техниката за емоционална свобода. В интервюто той обяснява как работи ТЕС и на какъв принцип лекува.

- Какво е ТЕС?
- Техника за емоционална свобода или EFT (Emotional freedom techniques), която се базира на акукунктурните точки на нашето тяло. Те са над 2000, но ТЕС използва от 12 до 14 точки, които са по-важни за хората. Тези точки се третират с потупвания или с барабанене с пръстите на ръцете (между 7 и 10 пъти на меридиан).

През това време се изговаря на глас проблемът, който човек има и се казват ключовите „вълшебни“ думички: „Въпреки че имам този проблем, аз напълно и безрезервно приемам себе си“. С този метод човек може в рамките на 1 минута да си оправи сериозен проблем. В книгата „Техника за емоционална свобода“, която Иван Петърнишки е превел и издал на български, е описано как една 20 годишна фобия може да се излекува за 30 секунди. Над 5000 лекари и психолози по света вече работят с този метод, защото виждат, че той дава невероятни резултати.

Снимка: авторката

- Какво ви мотивира да провеждате безплатни семинари за ТЕС?
- Изпитвам удоволствие да уча хората на нещо, което ще ги предпази от ходене по доктори, от лекарства и от болести. Приятно ми е да им покажа онова чекмедже в тяхното тяло, което е пълно с неизчерпаема енергия. Иска ми се всички да научат как тази енергия може да се съсредоточи върху проблемите им и да направи така, че те да изчезнат.

Имаше един хубав филм: „Предай нататък“. Идеята там беше следната - ако научиш нещо хубаво в живота си, покажи го поне на трима човека и ги помоли да го покажат на поне още трима. Ако това нещо се случи с ТЕС, терапията за 33 дена ще обиколи целия свят. Затова и методът, и семинарите, които провеждам, са безплатни – иска ми се колкото може повече хора да научат за ТЕС.

- Защо техниката е точно „за емоционална свобода“? Какво общо имат емоциите с физическите страдания, които казвате, че се лекуват с ТЕС?
- ТЕС разделя емоцията от проблема. А емоциите са главната причина за проблемите. Един от американските лекари, който използва ТЕС в практиката си - д-р Ерик Робъртс - казва: „Един ден медицината ще се събуди и ще осъзнае, че нерешените емоционални проблеми са главната причина за 85% от всички болести. Когато това стане, техниката за емоционална свобода ще бъде една от основните техники за лечение“.

- Може ли с ТЕС да се решават психични проблеми?
- Много добре се решават психични проблеми. За да не изброяваме поред, казвам накратко – ТЕС действа за всичко.

- Дори и за проблеми в личния живот?

- Да, стига да дефинираш добре какво ти е чувството към това, че имаш проблеми в личния си живот. Ето например последната ми пациентка. Тя е 34-годишна и тежи 130 килограма. Обвинява се, че не е успяла да отслабне и да създаде пълноценна връзка. Когато направихме терапия по първия проблем, ключовата фраза, която трябваше да повтаря, беше: „Въпреки че не се харесвам с тези килограми, аз напълно и безрезервно приемам себе си“. След това работихме по втория проблем. Там ключовата фраза беше: „Въпреки че се чувствам виновна заради това, че съм провалила целия си живот, аз напълно и безрезервно приемам себе си“.

Тези акупунктурни точки изтриват информацията за дадения проблем от подсъзнанието. Целта е да достигнем емоцията. Всеки спомен върви заедно с емоцията. Когато отделим емоцията, споменът се забравя. „Въпреки че преживях този стрес, аз напълно и безрезервно приемам себе си“. Необяснимо е как, но това наистина работи.

- Може ли да ти мине главоболието от ТЕС?
- Да, една от пациентките ми днес имаше главоболие. Направихме една сесия и веднага й мина. Понеже не можа да си даде разумно обяснение, каза: „Абе, мина ми, но сигурно си внушавам“. Но аз не съм й внушавал нищо. Нито съм й казал, че ще й мине, нито съм й обещавал, че след това ще се почувства по-добре. Разказах й набързо за ТЕС и й предложих: „Дайте да опитаме с това и да докажем на създателя на този метод, че терапията му не работи“. Обикновено хората се съгласяват да докажем, че методът не работи и тогава идва изненадата.

- Как се отслабва с ТЕС? Какво си казваш: „Въпреки че имам наднормено тегло…
- ….и не се харесвам, когато се видя в огледалото, и не си харесвам паласките, и не си харесвам дупето, аз напълно и безрезервно приемам себе си“.

- Това ли е в основата на всички болести и проблеми – че хората не приемат себе си?
- Знаете ли как работи законът на привличането? Ако не знаете, на вас и на всички хора препоръчвам да гледат филма „Тайната“. Много е важно, защото ще разберат какви грешки правят. Самокритиката е най-лошото нещо. Законът на привличането действа така - всичко лошо, което мислим за себе си и заради което се критикуваме, го материализираме. Все едно го искаме. Ако се гледаш в огледалото и си казваш: „Какъв голям задник съм отпрала“, това е като да отправиш силна молба към вселената да имаш още по-грамаден задник. Критиката е като пожеланието. Когато човек си казва: „Дебел съм, не се харесвам“, той все едно си казва: „Дано и в бъдеще да не се харесвам и да стана още по-дебел“. Това е основната грешка, която хората правят. По-добре е да си кажеш: „Аз се харесвам такъв, какъвто съм“, „Напълно и безрезервно приемам себе си“. С това започва истинската трансформация.

- Защо хората не си прилагат тази техника масово, щом като е толкова работеща?
- Защото не знаят достатъчно за нея, не им се вярва. Моята цел е да кажа на колкото е възможно повече от тях. Защо да не опитат? Нека всеки българин да научи тази терапия – нищо не струва, трябва да отделя по 5 минути на ден, лесно е. Ако хората се научат, аптеките ще фалират. Лекарите ще останат без работа. Ще има само такива, които гипсират ръце, крака и поемат спешните случаи. И никой няма да ходи на психиатри и психолози - ще си решава сам проблемите, без да е нужно да дава пари на някого.

- Това ли е всичко – казваме си гласно проблема и си го повтаряме, докато се потупваме по определени точки?
- Да, само това се иска. Много е важно обаче предварително да се оцени проблемът по десетобалната система. Например, попитах една от пациентките си колко й се пуши, а тя каза: „осем“, колко я боли главата - „шест“. Главоболието й от 6 с един сеанс падна на 4, след втория - на 2, след третия - на 0. Проблемът с цигарите падна от 8 на 2 и след това на 0. Жената си тръгна без да я боли главата и без да й се пуши.

Когато за едно и също нещо се правят повече от един сеанс, много е важно всеки път ключовата фраза да се дефинира точно според степента на проблема. Примерно, ако след първия сеанс желанието да си запалиш цигара е паднало от 8 на 2, при втория сеанс трябва да се промени ключовата фраза. Ако в началото тя е била: „Въпреки че страшно много ми се пуши, аз напълно и безрезервно приемам себе си“, то втория път вече казваш: „Въпреки че все още имам някакво остатъчно желание да си запаля“ или „някакво остатъчно главоболие“ и т. н.

- ТЕС по-ефективна ли е за отказване на цигарите от традиционните хапчетата, никотиновите лепенки и други препарати?
- Това е най-лесният начин за отказване на цигарите. Човек оценява колко му се пуши и започва: „Въпреки че ми се пуши, аз напълно и безрезервно приемам себе си“, прави потупванията и край. Съветвам хората, които отказват цигарите, да го направят, но когато вече зверски им се е допушило – примерно над 8 по скалата до 10. Така по-добре ще усетят и оценят ефекта.


No comments: